Folosirea imaginii unei celebrități pentru a promova un produs a devenit ceva extrem de comun în rândul companiilor de renume.

Cu toate că a devenit ceva obișnuit, acest curent a crescut exponențial în ultimii trei ani datorită popularității dobândite de rețelele sociale.

Zilele trecute, sex-simbolul Cristiano Ronaldo a primit un ceas TAG Heuer. A făcut o fotografie cu noul ceas pe care a postat-o pe Instagram folosind hashtagul #dontcrackunderpressure (sloganul companiei) și le-a mulțumit celor de la TAG Heuer pentru gestul drăguţ.

Din ianuarie până în prezent, mai mult de 200.000 de postari Instagram au fost însoțite de hashtag-urile #ad, #sp sau #sponsored, scrie platforma Captiv8, care a numit aceste celebrităţi ‘influencers’.

Pentru branduri, aceasta reprezintă o modalitate foarte bună de a manipula cât mai mulţi clienţi. De exemplu, Cristiano Ronaldo are mai mult de 240 de milioane de urmăritori pe paginile sale de social media (Facebook, Instagram, Twitter).

De asemenea, social media este un mod extrem de eficient pentru a viza clienții tineri, care sunt şi cei mai activi utilizatori ale acestor platforme sociale.

De cele mai multe ori, acești tineri urmăresc celebrități pe Snapchat, având impresia că starurile le împărtăşesc mici experienţe din viaţa lor privată.

În realitate această reprezintă o strategie de marketing adoptată de marile branduri pentru a interacţiona cu publicul tânăr. Această abordare s-a dovedit a fi mult mai eficientă decât o reclamă tradițională.

Însă acest serviciu oferit de celebrităţi nu este tocmai ieftin. Aceste staruri sau ‘influencers’, care au mai mult de trei milioane de fani pe social media câștiga înjur de $20.000 pentru o singură postare de acest gen.

Potrivit Forbes, aceste postari l-au ajutat pe Ronaldo să câștige $88 milioane numai în anul trecut, devenind astfel cel mai bine plătit sportiv din lume.

Leave a Reply