Când vine vorba de proteine, există o concepție greșită comună cu privire la cât de mult avem nevoie de fapt, in viaţa de zi cu zi. Iar în lumea fitness-ului mulți oameni se angajează  într-o dietă bogată în proteine pentru a-şi construi muşchi şi pentru  a-i ajuta la pierderea în greutate prin faptul că ii face să se simtă mai plini. Dar, cât de mult este prea mult?

Asociaţia Dietetică Americană spune că pentru majoritatea adulților activi, care au nevoie doar de a consuma 0,8 grame de proteine pe kilogram de greutate corporală pe zi. Deci, pentru cei care sunt consumatoari de carne la fiecare masă, aceştia ingerează de aproximativ cinci ori prea mult din aportul zilnic recomandat. Pe de altă parte, prea puține proteine este un lucru la fel de rău. Malnutriția poate duce la o afecțiune numită kwashiorkor și poate provoca, de asemenea, insuficienţă de creştere, pierderea masei musculare, scăderea imunității, o slăbire a inimii și a sistemului respirator, și chiar moartea.

Carnea este adesea privită ca fiind una dintre cele mai importante surse de proteine, prin urmare, de ce atât de mulți îşi zgârie capetele în confuzie cu privire la modul în care un vegetarian sau vegan va continua fără a mânca o bucată în mod regulat. Dar, există o mulțime de concepții greșite cu privire la această ideologie care ar trebui să fie clarificate. În primul rând, avem nevoie de a consuma alimente care ne oferă cei nouă aminoacizi esențiali pe care corpurile noastre nu sunt capabile să îi creeze pe cont propriu.

În timp ce mulți au susțin că numai carnea este sursa proteinelor, deoarece acesta oferă pachetul întreg, există unele alimente pe bază de plante, care conțin de asemenea, destule proteine.

Există o sumedenie de seminţe care conţin proteine. Ele au cam 4 grame de proteine la fiecare 2 linguri, ajuta la digestie și ajută să vă simți mai plini pentru mai mult timp. De asemenea, acestea  oferă toţi aminoacizi esențiali organismului.

Printre alimentele bogate în proteine putem enumăra: iaurtul grecesc, quinoa, edamame, lintea, seminţele de cânepă, migdalele şi avocado.

Leave a Reply