pâine prăjită

Atunci când eşti la cură, aproape orice aliment pare apetisant. Şi cum restricţiile sunt multe, te poţi gândi să savurezi o felie de pâine prăjită.

Nimic mai greşit, spun specialiştii. Pe cât de sănătoasă pare, pe atât de multe calorii ascunde.

De atlfel, sunt mai multe alimente care pot părea sănătoase, dar de fapt conţin o grămadă de calorii.

Un vechi proverb spune că tot ce e bun, ori e interzis, ori îngraşă. În cazul curelor de slăbire, se pot aplica ambele variante.

Deşi este arhicunoscut deja că nu sunt nici sănătoşi şi nici nu fac bine la silueta, cartofii prăjiţi rămân printre alimentele preferate ale romanilor. Sunt delicioşi, miros bine, dar sunt o bombă calorică. O singură porţie de cartofi prăjiţi conţine 550 de calorii. În plus, temperatura la care sunt prăjiţi în ulei poate dezvolta reacţii neplăcute în organism.

Pâine prăjită? Mai bine proaspătă, spun nutriţioniştii

Există mitul cum că pâinea prăjită ar îngrăşa mai puţin. Nimic mai eronat. Atunci când e prăjită, apa din pâine se evaporă şi se sporesc procentele de carbohidraţi.

Ideal este să nu o consumăm deloc, însă specialiştii spun că aceasta eliberează lent caloriile. Asta înseamnă că dacă o consumăm cu moderaţie, ne poate ţine de foame timp îndelungat. Ideal este să optăm pentru pâine din tărâţe sau chiar cea neagră.

Nici pastele nu sunt foarte „light” în calorii. O sută de grame de paste au peste 250 de calorii, însă au aceleaşi beneficii ca şi pâinea: se absorb lent, deci ţin de foame mai mult timp.

Parcă nici nu are rost să intrăm în discuţia despre ciocolată… O tabletă are de la 500 de calorii în sus, iar absorbţia de zahăr este foarte rapidă. În plus, ca să dai jos măcar o parte din batonul de ciocolată, este nevoie să mergi pe jos cel puţin 5 km.

Una peste alta, specialiştii trag un semnal de alarmă cu privire la curele de slăbire „minune”. Niciuna dintre acestea nu va oferi rezultate susţinute dacă după finalizarea lor vă întoarceţi la stilul de viaţă anterior.

 

Leave a Reply