vedete product placement

Celebrităţile de pretutindeni sunt acum obligate să înştiinţeze utilizatorii atunci când au de gând să posteze un anunţ cu un caracter publicitar.

Acelaşi lucru este valabil şi pentru influencerii de pe Instagram, bloggeri şi vloggeri.

În cazul în care o vedetă sau un media influencer postează în loc de un mesaj publicitar doar o imagine, fotografia trebuie să conţină cuvântul ‘ad’ (reclamă) într-un colţ, spune Comitetul Internaţional de Advertising.

Potrivit preşedintelui executiv al comitetului Shahriar Coupal, scopul acestei strategii este de a ajuta brandurile şi persoanele folosite ca şi imagine pentru ‘a înţelege mai bine această putere asupra oamenilor’ şi pentru ca ‘oamenii să nu fie induşi în eroare sau înşelati’.

În prezent, atât celebrităţile precum Kim Kardashian sau bloggerii precum Alina Ceuşan câştigă sume colosale din această tehnică publicitară cunoscută sub numele de product placement.

În cele mai multe dintre cazuri, influencerii îşi stabilesc ca şi comision un anumit procentaj din suma obţinută ca şi profit.

Comitetul de Advertising susţine că noul proiect va ajuta atât brandurile cât şi celebrităţile să stabilească o barieră clară între conţinutul de natură comercială şi cel obişnuit.

‘Multe dintre materialele folosite pe aceste platforme nu este comercial sau este pur editorial. De aceea oamenii care le accesează trebuie să înveţe să facă diferenta’.

 

Leave a Reply