Dacă ați fi rugat să ghiciți cuvintele pe care oamenii le folosesc mai des atunci când sunt expuși riscului de suicid, ați avea dreptate să vă gândiți la substantive și verbe evidente precum „a muri”, „supradozaj” și, da, chiar cuvântul „sinucidere”.

Dar, atunci când Crisis Text Line, un serviciu gratuit de suport acordat indivizilor cu o sanatate mintală precară, a construit un algoritm pentru a prioritiza mesajele în funcție de urgențe, cercetătorii au stabilit cuvintele care indică faptul că persoana în cauză are o nevoie disperată de ajutor.

Crisis Text Line a început să folosească inteligența artificială pentru a analiza peste 22 de milioane de mesaje cu privire la stresul emoțional, pe care le avea stocate în baza sa de date.

Astfel, cercetatorii au făcut o descoperire surprinzătoare: Incidența cuvântul „ibuprofen” în mesajele analizate a avut de 16 ori mai multe sanse de a prezice că individul respectiv avea nevoie de servicii de urgență, decât incidența cuvântului „suicid”.

Un alt factor extrem de predictiv privind conținuturile nu a fost un cuvânt propriu zis, ci un emoji care plânge.

Atunci când oamenii au inclus acel emoticon trist în mesajele lor, responsabilii Crisis Text Line au avut de 11 ori mai multe șanse să apeleze 911 pentru asistență în timp util.

În total, Crisis Text Line a integrat 9,000 de cuvinte noi sau combinații de cuvinte care indică un risc ridicat de suicid al persoanelor care le utilizează cu precădere.

Nancy Lublin, CEO-ul organizației non-profit, spune ca aceste date neașteptate au făcut o diferență uriașă.

Înainte ca sistemele de inteligență arficială să detecteze noile cuvinte, voluntarii răspundeau mesajelor cu risc ridicat de suicid în mai puțin de două minute.

Acum, timpul mediu de răspuns este de până la 39 de secunde.

Lublin consideră că algoritmul este mult mai eficient în identificarea celor care sunt expuși riscului de a comite suicid.

Leave a Reply