aplicaţie

Miercuri a fost lansată o nouă aplicaţie în România, utilă consumatorilor din întreaga ţară. De Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, autorităţile au lansat aplicaţia InfoCons.

Aceasta poate ajuta consumatorii să scaneze produsele de la raft. Astfel, pot vedea ce conţin acestea, de la ingredientele pe care le conţin, până la informaţii generale despre produse.

Clienţii pot scana atât alimentele, cât şi electronicele şi electrocasnicele. Aplicaţia le permite accesul la testele comparative efectuate de Protecţia Consumatorului.

De asemenea, cei interesaţi pot afla informaţii şi despre călătoriile pe care doresc să le facă în peste 120 de destinaţii de vacanţă.

Românii se pot informa corect în legătură cu tot ceea ce cumpără, spun autorităţile. Trebuie doar să folosească telefonul mobil să şi aibă puţină bunăvoinţă.

O aplicaţie pilot a fost lansată în urmă cu doi ani

Ideea celor de la InfoCons nu este nouă. Peste 60.000 de utilizatori aveau deja instalată aplicaţia iniţială, lansată în urmă cu 2 ani.

Miercuri, însă, a fost lansată o variantă îmbunătăţită. Upgrade-ul le aduce la cunoştinţă clienţilor detalii legate de ingrediente. Noutatea constă în faptul că această variantă a aplicaţiei poate spune câţi aditivi conţine fiecare produs.

Se pot scana doar alimentele care au un cod de bare

Peste 30.000 de produse pot fi scanate în prezent. Data de baze este actualizata periodic, însă.

Reprezentaţii Protecţiei Consumatorului spun că monitorizează piaţa în fiecare zi. Mai mult decât atât, aceştia sigură şi consiliere în domeniu şi se bazează şi pe ajutorul clienţilor.

Autorităţile mai promit că în termen de două săptămâni vor da publicităţii şi rezultatele unei noi cercetări.

Aceştia au analizat etichetele a 150 de produse din categoria celora despre care se spune că sunt de o calitate mai slabă în România faţă de cele din vestul Europei.

 

 

2 COMENTARII

Leave a Reply