Carbohidraţii buni sau nocivi

Este dilema preferată a tuturor persoanelor care ţin o dietă: carbohidraţii sunt buni sau nocivi?

Unii sunt de părere că atâta timp cât mâncăm anumiţi carbohidraţi şi îi evităm pe alţii totul va fi bine, în timp ce altă tabăra susţine opusul – totul în speranţa că vor mânca mai sănătos şi mai consistent.

În timp ce majoritatea asociază carbohidraţii cu o unealtă de a câştiga în greutate, în realitate, moleculele biologice sunt considerate de organismul uman doze de energie.

Exact ca orice alt lucru, consumul în exces dăunează

Deţinătoarea canalului de Youtube BrainCraft Vanessa Hill ne explică modul în care carbohidraţii sunt ‘disecaţi’ de organism şi totodată, efectele lor pozitive şi negative.

Vanessa spune că aceşti compuşi organici reprezintă un ‘combustibil’ pentru noi, deoarece vă poate oferi energie pentru întreaga zi.

Carbohidraţii se împart în două categorii mari şi late: zahărul şi glucidele

Zahărul poate fi găsit în alimente precum laptele sau fructele iar glucidele în paste, cartofi şi legume.

Atât zahărul cât şi glucidele sunt compuse din lanţuri mari de zaharuri, iar în momentul în care mestecăm, acidul gastric şi saliva transformă lanţurile mari în unele mai mici.

În momentul în care care mâncarea ajunge în intestinul subţire, pancreasul elimină o enzimă cunoscută sub numele de amilază pancreatică.

La rândul ei, amilaza pancreatică împarte moleculele glucidice în legături

Aceste legături nu pot fi împărţite, deci, în concluzie, nu pot fi nici digerate.

Legăturile de glucide, în schimb, odată împărţite trec prin intestinul subţire şi elimină o enzimă care distruge moleculele de zahăr, absorbite mai târziu de sistemul

Leave a Reply