legume

Nu ştii cum să mai faci faţă stresului? Un nou studiu arată că un consum de legume poate reduce semnificativ nivelul de stres dacă le consumi de trei ori pe zi.

Cercetătorii din Sydney au descoperit că dacă le mancanci de trei ori pe zi, nivelul de stres poate scădea foarte mult.

Oamenii de ştiinţă au studiat mai mult de 60.000 de australieni cu vârste egale sau mai mari de 45 de ani.

Cercetarea a fost făcută în două perioade de timp, între 2006 şi 2008 şi din 2010 şi până în prezent. Aceştia au analizat consumul de fructe şi legume, dar şi nivelul de stres şi de depresie.

Rezultatele studiului sunt surprinzătoare: cei care au consumat legume de trei ori pe zi erau cu 12% mai puţin stresaţi

Mai mult, cei care au servit mai mult de patru porţii, au înregistrat o scădere cu 14% a nivelului de stres.

Femeile au răspuns mai bine dietei cu fructe si legume

Persoanele de sex feminin s-au bucurat de cele mai mari beneficii. Potrivit cercetătorilor, cele care au mâncat legume de patru ori pe zi au redus nivelul de stres cu 18%.

Şi două porţii par să facă minuni: doar două mese bogate în legume au redus stresul cu 16% în cazul femeilor.

Voluntarele care le-au inclus şi în gustări şi au ajuns la 5-7 porţii pe zi, au fost cu 23% mai puţin stresate, mai arăta studiul.

Binh Nguyen, conducătorul studiului din Australia, spune ca fructele şi legumele par să facă minuni în cazul femeilor. Însă consumul lor nu este de neglijat nici în ceea ce îi priveşte pe bărbaţi.

Cu toate acestea, cercetătorii spun că dieta nu este de ajuns pentru a scăpa definitiv de stres. O alimentaţie sănătoasă ajută, însă factorii psihologici şi stilul de viaţă sunt la fel de importanţi.

 

 

Leave a Reply