metodă de înşelătorie

Autorităţile americane avertizează populaţia. O nouă metodă de înşelătorie prin telefon ia amploare.

Dacă primeşti un apel de la un necunoscut care te întreabă „Mă auzi?”, ar fi bine să nu îi răspunzi.

La începutul anului, posturile de televiziune şi autorităţile trag semnale de alarmă către populaţia din America. Potrivit acestora, persoană de la celălalt capăt al firului nu face altceva decât să extragă un „da” ferm şi clar, pentru a-l folosi mai departe în tranzacţiile bancare.

Avertismentul a fost lăsat de Federal Communications Commission. Oficialii au explicat că scopul acestui telefon este de a înregistra amprenta vocală a victimelor.

Escrocii cunosc deja celelalte date bancare ale victimei, aşa că amprenta vocală pe care vor să o obţină este ultima parte a unui proces care durează de ceva vreme.

Autorităţile spun că au primit zeci de plângeri cu privire la această nouă metodă de înşelătorie

Oamenii legii îi sfătuiesc pe americani să nu răspundă deloc numerelor necunoscute. Dar cum acest lucru este cam greu, e de preferat să nu dea niciun răspuns vocal până nu îşi dau seama cu cine vorbesc la telefon.

Un avocat specializat în combaterea fraudelor a declarat că el nu răspunde deloc numerelor necunoscute. Dacă cineva chiar îşi doreşte să vorbească cu el, va da un mesaj în care se prezintă.

La fel de bine, există şi posibilitatea scanării numărului într-un program pentru a verifica dacă numărul e unul sigur. Abia după aceea poţi să suni înapoi.

În România, amprenta vocală nu este foarte des folosită de bănci. De obicei, romanii folosesc semnătura fizică sau cea electronică în relaţiile financiare.

Leave a Reply