Mâncarea

Mâncarea reprezintă o plăcere a vieţii iar, uneori, deşi consumăm doar preparatele noastre preferate, tot nu suntem sătui.

După câteva mese copioase bogate în grăsimi şi carbohidraţi, sfârşim prin a ne simţi oarecum ‘goi’ pe interior.

Procesul de a savura un preparat sau mai multe este perfect normal, însă în momentul în care te simţi, în permanenţă, flămând ar trebui să cauţi câteva răspunsuri.

Dacă te încadrezi în acea categorie de persoane care nu se simte sătul niciodată şi simţi nevoia constantă de a ‘ronţăi ceva’, un nutriţionist ne-a oferit câteva explicaţii.

De mult ori, atunci când consumăm o masă plină de carbohidraţi chiar înainte de a merge la culcare, organismul uman absoarbe carbohidraţii incredibil de repede, exact ca în cazul zaharurilor.

Aportul mărit de zaharuri poate produce o cantitate mai mare de insulină, care odată răspândită în corp determină celulele ‘să ceară’ mai multă glucoză.

Aşa se explică starea de foame incredibilă pe care o aveţi după o noapte ‘plină de peripetii’, chiar dacă aţi mâncat cu o seară înainte.

Pentru a evita astfel de situaţii, este indicat să evitaţi carbohidraţii rafinaţi şi să optaţi pentru mese cu un conţinut moderat de carbohidraţi nerafinati, cum ar fi cartofii dulci, orezul negru şi quinoa.

Un alt factor care ar putea determina această stare de foame constantă este deprivarea de somn.

Faptul că nu vă odihniţi suficient conduce la scăderea nivelului de leptină.

Nivelul scăzut de leptina produce foame si,

Leave a Reply