alimente sarcină

Faptul că brânzeturile fine, ouăle crude şi alcoolul nu ar trebui să facă parte din alimentaţia unei gravide nu reprezintă ceva tocmai nou.

Se pare însă, că pe lângă cele enumerate mai sus, lista de alimente de care ar trebui să ne ferim atunci când purtam o sarcină este mult mai variată.

Potrivit unor experţi, până şi un topping de pizza nepotrivit îi poate face rău bebeluşului tău sau, în cel mai rău caz, poate amplifica riscul unei sarcini oprite din evoluţie.

Sucurile nepasteurizate din fructe şi smoothie-urile din legume

În ciuda faptului că majoritatea gravidelor sunt de părere că în momentul în care consumă sucuri de fructe sau de legume îşi iau aportul necesar de vitamine, atunci când vine vorba de cele nepasteurizate lucrurile stau total diferit.

Nepausterizate, sucurile din fructe şi legume pot dăuna sistemului imunitar, care este oricum pus la încercare pe durata celor nouă luni.

Pateurile, chiar şi cele vegetale

De multe ori, acest aliment conţine o bacterie cunoscută sub numele de Listeria monocytogenes.

Listerioza este foarte periculoasă în sarcina şi poate provoca un avort sau, în cel mai rău caz, fătul poate dezvolta o anomalie.

Lucerna

Evită să o adaugi în salată dacă eşti însărcinată. Lucerna reprezintă una dintre gazdele preferate ale bacteriilor.

Salmonella, Listeria şi E.coli sunt depistate în mod frecvent în această plantă.

Nici măcar un proces de gătire intens nu le atestă dispariţia.

Tonul

Poate fi consumat în sarcina însă în cantităţi moderate. Două porţii de câte 140 de grame ar trebuie să fie suficiente la o masă – echivalentul a doua conserve.

Tonul conţine mercur, care în cantităţi mari, poate afecta sistemul nervos al bebeluşului.

Ideal ar fi să îl consumi proaspăt.

Leave a Reply