Lucruri intunecate, incurcate si de obicei violente stau la baza unora dintre cele mai celebre branduri din lume.

Bautura preferata a planetei. Coca-Cola, a fost asociata timp de mai multe decenii cu consumul de cocaine iar in anul 1800, la scurt timp dupa ce a fost creata reteta, americanii o foloseau pe post de inlocuitor pentru morfina, deoarece cantitatea de cocaina prezenta in bautura era aceeasi ca si cea folosita pentru a prepara morfina.

O poveste similara se afla si la baza brandului german Hugo Boss, aceeasi casa de moda care a sponsorizat si sustinut partidul nazist si a fabricat uniformele pentru trupele lui Hitler, cu ajutorul a 1.241 de muncitori, printre care si prizonieri de razboi din Franta.

Henry Ford, fondatorul companiei Ford Motor Company a produs masina Model T in anul 1908 era o persoana care ura comunitatea evreica si, totodata, era ferm convins ca o conspiratie ebraica se pregateste sa preia controlul asupra Americii.

Fondatorii brandurilor Adidas si Puma, pe langa faptul ca produceau incaltaminte sportive, erau si membrii ai Partidului Nazist.

Acestia produceau ghete pentru soldatii lui Hitler.

Autorul Matt McNabb este cel care scoate la lumina detaliile nefaste care au ajutat la propulsarea celor mai populare branduri din lume in noua sa carte, A Secret History of Brands.

 

Leave a Reply